Vánoce 2011

Posledních šest let mi bylo na Štědrý den vždycky smutno. Vždycky. Pořád jsem čekala na takovej ten yay pocit, co maj děti, když jdou ke str...

Posledních šest let mi bylo na Štědrý den vždycky smutno. Vždycky. Pořád jsem čekala na takovej ten yay pocit, co maj děti, když jdou ke stromečku, a on nikdy se nedostavil. A ani během rozbalování dárků. Ani během těšení se z dárků. Ani během pohádky. Ani během ukládání se do postele... prostě byl pryč napořád a já jsem se s tim nedokázala srovnat.

Letošní Vánoce byly ale jiný. Nebylo to Vánocema samotnejma, nevrátila jsem se do dětskejch let, proběhlo to jako každej rok. A možná právě proto mě to tak bavilo. Moje očekávání obsahovala pouze letenka do Bilbaa, ale dostala jsem ještě další věci, což mě příjemně překvapilo a velmi potěšilo, neb jsem rodičům výslovně řekla, že mi nemusej dávat nic jinýho, protože přece jenom to není nic levnýho a nejsem tady sama, že. Rodině se můj Ježíšek líbil, zbytek večera jsme strávili s 'Univerzální Uklízečkou' a 'Teorií Velkého Třesku' a já jsem šla spát s tim, že jsem šťastná. Byli jsme pohromadě, atmosféra úžasná, brácha správně natěšenej... a co víc o Vánocích chtít?
Zázraky se o Vánocích nedějou a když něco zázračnýho chci, musim si za tim jít.

▼▲▼▲▼▲

Last six years I was always sad on Christmas Eve. Always. I was waiting for that yay feeling that little kids are feeling when sitting under the Christmas tree sorrounded by gifts... And that yay feeling never arrived. Even during receiving gifts. Even during enjoying gifts. Even during fairy tale in tv. Even during going to bed... It was gone forever and I didn't know how to deal with that.
This Christmas it was different. It wasn't Christmas itself, I didn't travel back time to being little girl again. Our Christmas was the same Christmas as every year - and maybe that's why I enjoyed it that much. My expectations contained one flight ticket to Bilbao and that was it. Even though I said to my parents I don't want anything else cause it's not so cheap and I'm not the only family member, I got a few other things which made me surprised and very pleased. Family liked my Baby Jesus gifts, yay, and we spent the rest of the evening with 'Keeping Mum' and 'The Big Bang Theory'. And I was going to bed feeling fucking happy. We were together, atmosphere was wery christmasy and comfy and nice, my brother was cute and excited as hell... what more could I wish for?
Miracles don't happen, not even on Chritmas. And if I want some miracle to happen I have to go for it.


Děkuju, Ježíšku!!!
Thank you, Baby Jesus!!!

0 komentářů