TOP TEN - Proč miluju podzim

1. Počasí Říkejte mi podivíne, ale já miluju déšť, mlhu, zataženo, mrholení a lezavo. Miluju podzimní vzduch, miluju podzimní vítr. ¨ 2. Svá...

1. Počasí

Říkejte mi podivíne, ale já miluju déšť, mlhu, zataženo, mrholení a lezavo. Miluju podzimní vzduch, miluju podzimní vítr. ¨

2. Svátky
Halloween. Dušičky. Zbytek je irelevantní, tyhle prostě miluju. Halloween se možná v Česku neslaví, ale já si ho pro sebe stejně tak nějak slavim. Protože je to svátek strachu. Není vlastně trochu zvláštní oslavovat strach?
Dušičky neslavim, protože je to svátek, kdy si lidi připomínají svoje mrtvé blízké. Mně umřeli jen dva příbuzní - prababička a praděda. Praděda umřel, když jsem byla moc malá na to, abych tomu rozuměla, ale ještě si ho trochu pamatuju. Prababičku si pamatuju úplně, ale ta je pohřbená daleko, za celej svůj život jsem jí viděla jen párkrát. Takže bych si připadala poněkud zvláštně, kdybych je oslavovala. Zároveň si připadám zvláštně, že je neoslavuju. Možná bych měla začít.

3. Příroda
Jsem dítě jednadvacátého století, miluju město a nesnášim broučky, mravence a podobnou havěť, který je v přírodě milión.
Jednou jsem si kdysi v útlém věku listovala knížkami u dědy. V jedný z nich stálo, že na podzim příroda umírá, v zimě je mrtvá a na jaře opět ožívá. V tý době mi to připadalo strašlivě smutný (v tý době jsem se taky nebála, že mi mravenec vleze nosem do mozku). Ale teď se mi myšlenka, že veškerá ta havěť umírá, strašlivě líbí.
Rovněž miluju podzimní trávu, podzimní vlhkou hlínu, barevný listí na stromech, kaštany, odkvetlý zahrady, barevný listí na cestách...
Stromy s opadaným listím uprostřed listopadu v ranní mlze jsou nádherný.

4. Umění
Mám ráda umění a na podzim snad ještě víc. Asi protože ve mně podzim vzbuzuje o to větší chuť psát. Asi protože jsem na podzim navštívila výstavu Decadence Now! a zamilovala se. Asi protože jsem na podzim jela do Vídně a zamilovala se.
Navíc, co je dekadentnějšího než podzim? Nevim.
A jakej je můj nejoblíbenější uměleckej směr? Dekadence.
Mám chuť napsat, že jsem vítěz, ale to by bylo dětinský a navíc k tomu nemám důvod, protože se přece s někym nedohaduju.
Vítěz!!

5. Hudba
Na svojí podzimní hudbu snad napíšu samostatnej článek. Fever Ray, Portishead, Bat For Lashes, Placebo, Uh Huh Her, Crystal Castles, These New Puritans, Cure, The Horrors, Gorillaz... člověk by ani neřekl, co dokáže s prožitkem z písničky udělat vhodný prostředí.

6. Filmy
Na podzim se výtečně hodí prakticky cokoliv od Tima Burtona.
Nightmare Before Christmas na Halloween.
Imagine Me & You na dobrou náladu.
Were The World Mine čistě pro tradici.
The Hours. Girl, Interrupted. Total Eclipse.
Samozřejmě Alice In Wonderland.

7. Móda
Podzimní móda je plná vysokých bot, sak, kabátů, šátků, šál, svetrů, punčocháčů, nadkolenek, podkolenek, holínek, rukavic, klobouků, kalhot a vestiček. A já to miluju.

8. Odpoledne
Podzimní odpoledne s knížkou. Venku s foťákem. Doma s čajem, filmem a voňavou svíčkou.

9. Knížky
Mechanický pomeranč. Alenka v Říši divů. Podivný případ se psem. Obraz Doriana Graye.

10. Celková atmosféra
Vážně k tomu musim něco dodávat?



Reasons why I love autumn

1. Weather
Call me weirdo but I love rain, fog, dark clouds, wet and cold. I love autumn air, I love autumn wind.

2. Holidays
Halloween. Dušičky. The rest is irrelevant. Halloween may not be celebrated in CZ but I celebrate it for myself anyway. Cause it's celebration of fear. Isn't it little bit weird to celebrate fear?
I don't celebrate 'Dušičky' cause it's celebration of dead people with whom you were close when they lived, for example relatives or best friends. I've got two dead relatives - great-grandfather and great-grandmother. Great-grandpa died when I was too little to understand death but I still remember him slightly. I remember my great-grandma well but she's burried far away and saw her only few times in my live. So I'd feel weird celebrating them. But I also feel weird not celebrating them. Maybe I should start.

3. Nature
I'm child of 21th century, I love city and hate bugs, ants and all this nature-related crap.
When I was little kid I was reading some book at my grandpa's house. And there was written that nature is dying in autumn, is dead during winter and comes alive in spring. At that age I thought that it's very sad opinion on season-changing (also at that age I wasn't scared that ant would climb into my brain through my nose). But now I'm loving this depressing thought of dying.
Also I love autumn grass, autumn wet mud, colorful leaves on trees, chestnuts, faded flowers, fallen colorful leaves...
Trees without leaves covered in morning fog in the middle of November are beautiful.

4. Art
I love art and I love it even more in autumn. Maybe it's cause my creativity is increased in autumn. Maybe that's cause cause I visited exhibition Decadence Now! at this time and I've fallen in love. Maybe that's cause I visited Wien at this time and I've fallen in love.
Plus, what is more decadent than autumn? Dunno.
And what is my favorite kind of art? Decadence.
I've huge urge to write down that I'm a winner but that would be childish and stupid considering there's no reason for that cause I'm not arguing with anyone.
I'm a winner!!

5. Music
I'm thinking about single article for that topic. Fever Ray, Portishead, Bat For Lashes, Placebo, Uh Huh Her, Crystal Castles, These New Puritans, Cure, The Horrors, Gorillaz... I wonder what can right environment do to a song.

6. Movies
Everything that Tim Burton made.
Nightmare Before Christmas on Halloween.
Imagine Me & You for better mood.
Were The World Mine cause of tradition.
The Hours. Girl, Interrupted. Total Eclipse.
Alice In Wonderland, of course.

7. Fashion
It's full of boots, jackets, coats, scarfs, sweathers, tights, overknee socks, knee socks, rain boots, gloves, hats, trousers and vests. Love.

8. Afternoon
Autumn afternoon with a book. Outside with camera. Inside with tea, movie and cinnamon candle.

9. Books
Clockwork Orange. Alice in Wonderland. The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Picture of Dorian Gray.

10. Atmosphere
Do I really need to say more??

1 komentářů

  1. :D sebralas mi článek pod prsty :D ...ale já mám trochu jiný seznam, takže ho stejně vydám :D Jinak zkus Norské dřevo od Haruki Mirakamiho, to je taky báječné podzimní čtení :)

    OdpovědětVymazat