Murderer.

Už mi to došlo. Už vim, proč je pro všechny lidi taková zábava se opíjet a veškerej svůj volnej čas trávit s mozkem potopeným v lihu. Je to...

Už mi to došlo. Už vim, proč je pro všechny lidi taková zábava se opíjet a veškerej svůj volnej čas trávit s mozkem potopeným v lihu.
Je to totiž naprosto perfektní zabiják času a myšlenek.
Když jste dostatečně opilí, problémy jsou fuč, všichni jsou kamarádi, vy jste superman a všechno je tak hrozně perfektní, až si na to musíte s někym připít.

Pak se ráno vzbudíte a váš největší problém je třeštící hlava, žaludek-cestovatel a možná i nepořádek.
Ty skutečný problémy jste zas na chvíli odložili, začnete se jimi zabývat, až budete zase fyzicky v pořádku. Což taky nemusí bejt hned, protože v případě volných dnů se jde pěkně po překonání opice zas chlastat, yay.

Spousta lidí to řeší takhle. Alkohol, pití, chlast, hm.
Já proti pití nic nemám, já něco mám proti lidem, co to přehání, protože si myslí, že jsou pak naprosto neskutečně kůl. Někdo pije proti depresi, někdo pije z nudy a někdo pije, protože si myslí, že je to vlastně všechno hrozně skvěle vykůlený, protože když vychlastá půlku baru, bude pak největší boss, protože kdo se poblije, ten vlastně vyhrál.

Nevim, proč se tim právě teď zabejvám. Pravdou je, že mi došlo, jak moc všichni zabíjíme čas, protože nemůžeme dělat, co chceme.
Chtěla bych jet do Berlína a pozorovat tamní lidi - jak se oblíkaj, jak se chovaj, jaký jsou jejich zvyklosti. To samý v Paříži, Londýně, Římě, Mnichově, Drážďanech, New Yorku, LA, Vídni...
Chci chodit do muzeí, do kaváren, do malých cute krámků s knihama nebo s CDčkama. Chci si prohlížet budovy. Chci chodit na koncerty. Chci potkávat ty lidi, co se fotí na zahraničních fashionblozích - všechny ty stylisty, designéry všeho možnýho, modely, DJe, bloggery, redaktory módních časopisů, muzikanty, fotografy, výtvarníky, malíře, umělce, VJe, studenty zaměřené na umění... Chci si s nima povídat, chci zjistit, jak se dostali k tomu, co dělají, kde na to všechno berou inspiraci a co plánují dělat dál...
Jenomže já dřepim v Ústí. Sedim u počítače a namátkově narážim na zajímavý blogy a skvělou hudbu. Obdivuju určitý lidi, koukám na filmy, obsesim na seriálech, ťukám na blog.
Občas mám pocit, že bych dala cokoliv na světě jenom za to, abych mohla bydlet v nějakym zajímavym městě. Stockholm, NY, Berlín, Londýn....! Na světě existuje snad tisíc míst, kde bych byla radši. Sakra, vždyť existuje milion věcí, který bych dělala radši!
Opakuju se pořád dokola. Neopakovala bych se, kdybych s tim mohla něco dělat. Kdyby řešení toho všeho bylo naházení pár věcí do kufru, koupě letenek, nasednutí do letadla a čau. Já totiž nemůžu dělat nic. Já můžu jenom doufat, že se mi povede nepropadnout. Že udělám maturitu. Že se dostanu na svojí vysněnou vejšku. Že se na tý vejšce udržim. Že tu vejšku udělám. Že neskončim zase v Ústí.

Rozhodla jsem se, tentokrát už pevně. Nehnu s tim. Mám vybranou školu, mám zjištěno, z čeho budu dělat přijímačky. Chci bejt dětská psycholožka. Není to nijak závratný, nevydělám na tom kvanta peněz, nebudu cestovat pracovně po světě, nebudu se setkávat se zajímavýma lidma, nepřijdu do styku s módou a ani s angličtinou. Ale víte co? Ta práce bude mít smysl. Když jí budu dělat dobře, vážně můžu někomu pomoct a to na celej život. A to je pro mě naprosto skvělý.

Už mě nebaví neustále zabíjet čas, chci začít žít. Jenže tady v Ústí jakejkoliv pokus o skutečný "žití" skončí jenom zabíjením času v trochu jiný podobě.
Občas mám pocit, že jestli tady zůstanu o den dýl, zbláznim se.

It's terrible thing to do - to fuck with someone's head. It's even more terrible when that 'someone' is me.

5 komentářů

  1. Miluju tenhle článek, naskočila mi husina, protože jsem se v tom úplně našla, před maturitou jsem se cítila úplně stejně...až na to, že já bydlela v ještě daleko větší prdeli, než je Ústí :) ...fakt moc ti fandím! :):)

    http://so-this-is-her.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Jo,,,tak v tomhle by se snad našel asi každý. Bohužel i já. Trošku mi tenhle globální problém "Usadíme se někde v předměstí a zestárneme" připomíná film Americkou krásu nebo Nouzový východ (kurňa ten Mendes mě štve!). já žiju v Brně (to není o moc menší díra), ale na sídlišti, které tady vybudovali pánové soudruzi. Občas mám pocit, že nemůžu vůbec dýchat. Asi bych potřeboval nějakého psychologa :),,,

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jeden z filmů jsem neviděla, takže nevim (O Americký kráse vim a nijak mě to neláká, protože ve mně bůhvíproč vzbuzuje představu ženský, co se koupe mezi okvětníma lístkama ve vaně a nějakej pán jí drží a volíbává nohu, což teda no me gusta.)...
    Je fakt, že když mi někdo vypráví, jak je jeho životním cílem postavit barák, oplodnit si holku, vychovat dvě děti a umřít, normálně se mu vysměju, protože mi to přijde smutný a ubohý...
    Tohle čeká snad každýho, ne? Kde je nějaký vzrušení, nějaká špetka něčeho, co z přežívání udělá život?
    Pffff.
    Já vim, že je ošklivý se někomu smát, ale oni se mi smějou taky, takže...! Tak.

    OdpovědětVymazat
  4. Jop! je to děsivá představa. Proto chci rychle zmizet někde v Edinburghu :) (mimochodem nádherný město). Myslím že to byl Oscar Wilde co řekl: "Žít je to nejdůležitější na světě, protože drtivá většina lidí jenom existuje." Tím to myslím vystihl. Jinak se ti nedivím s tou tvou představou o Americký kráse. Ty covery mě taky lezou krkem, ale film je skvělý. Vypovídá o té vyloženě trapné konvenci rodiny na veřejnosti (to je asi trošku blbost co jsem napsal). Prostě usazená rodina, ve které se prostě otec rozhodne žít (to je trošku klišé). Je tam zachycena přesně ta depresivní, na pohled klidná atmosféra rodiny, ve které se každý člen snaží přehlížet svoji stereotypnost bytí. Stísněná a depresivní atmosféra filmu, tě vlastně pořád provází a nechává ti nahlížet do pocitů postav. Nouzový východ, něco podobného (režíruje to zase Sam Mendes). Hlavními postavami jsou manželé (DiCaprico a Kate Winslet). Žijou nudným životem na předměstí. Když se z toho chcou vymanit upnou se na jeden dost nereálný cíl - přestěhovat se z USA do Paříže (myslím). Ten nápad je vlastně živí. Jsou ve stádiu manželství, kde už vyprchala prvotní vášeň a touto novinkou ji zase nacházejí,,,já to radši nedořeknu protože mi běhá mráz po zádech z té zápletky a nerad bych někomu zničil požitek z filmu :). Tak můžu jenom doporučit.

    OdpovědětVymazat